Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

äventyr 928502

Av Louise - 18 oktober 2009 13:35

Godmiddag.

Det är vad jag, fossan och bror ska ha idag.

Gryta.

Laga mat tillsammans ska vi, och det är inte mer än rätt.



Uppkurad i sängen, med datorn i knät och bra musik i mina feta högtalare, måste jag bara berätta hur gårdagen kulminerade i äventyr.


Det var tänkt att jag skulle ha mig själv en lugn helg, utan alltför mycket umgänge. Men icke! (kunde man förresten listat ut tidigare.) Mallan kom hit en sväng, och vi plockade ihop godis för åttio riksdaler. Hade vi åttio riksdaler att betala med? Aej. Kön var lång och det var pinsamt. Lika pinsamt som skitkul.


Väl hemma åt vi som tjocka korvar och städade mitt äckliga rum. Vi hittade fem äppelskruttar, det var roligt.

Under sängen hittades en gammal vingömma. (Förlåt släkten som läser nu, men det får bära eller brista)

Jag fick en toppenidé, och på fem röda hade vi plockat ihop en graciös packning innehållande:


1 styck badhanduk

2 styck ljus

1 styck tändsticksask

2 styck vinglas (medan pappa var djupt försjunken i ett tv-program passade jag på)

1 styck diskbalja

1 styck gammal handradio

8 styck pennor (låg i väskan sedan tidigare)

 

Vi knatade med dubbla joggingbrallor iväg till skogen och pulkabacken. Där låg vi. På toppen av ett berg.

Tiden gick, vi njöt av livet ( i tre timmar ), klockan passerade 3 och soluppgången nalkades.

Det var en fin kväll.




Vanligtvis bryr jag mig inte om att uppdatera detaljerat om mina äventyr, men detta måtte inspirera någon till att leva livet.

 

adjö för nu

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 1 januari 2010 16:45

redheadwin.devote.se       ni som läser här läser lite deppigare. ni som läser på ovanstående läser om lite alldagligare. give it a chance ...

Av Louise - 26 december 2009 18:29


  mmmm, nu har julafton passerat. Men undantag ifrån vissa små incidenter har den varit trevlig. Dock hann jag inte riktigt ladda. Det har gått snabbt denna gången. FÖR snabbt.   Nyårsplanerna är aningen diffusa, men det är inget som inte ...

Av Louise - 23 december 2009 23:41

Igår vankades det julebak. Det var kaotiskt som vanligt, och jag bakade en julasnopp i marsipan. Det var röligt. Fina Beda stod som umgänge och det var nice som alltid.Nu är det cirka 15 minuter till julafton anländer. Än om det kanske är fel afton. ...

Av Louise - 21 december 2009 16:09

KLART GRABBEN SKA HA EN HUSVAGN! Jag och mora har varit och julstökat i staden. Det julstöket resulterade i tändstickor och kakor. Det var den julen det.   Tänkte i detta nu lyssna klart på det gamla punkbandet Noice, som tar upp mina fundering...

Av Louise - 20 december 2009 23:52


   det är faktiskt precis lika roligt som det ser ut att jag har Sveriges minsta lillfinger. Jag mår bra ikväll. Imorse mådde jag sådär. Vaknade med tanken om mitt engagemang i skolan, men den tanken har jag bortprioriterat.   Familjen har käka...

Presentation

något i denna stilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GUESTBOOK


Ovido - Quiz & Flashcards