Alla inlägg under oktober 2009

Av Louise - 30 oktober 2009 14:57

Okej, jag har varit dålig på uppdatering. Jag vet.

Anledning? Har tagit mig fram till skrivfältet, och där har det tagit stopp. Har inte vågat riktigt. Har inte vågat överanalysera.


Nåväl, en viss myra har gjort mig galen. Klurigt med tolkningar och passivitet. Ysh ysh!


I afton beger jag mig till slemma för umgänge. Vi beger oss till fest som vi hopaps blir ganska tråkig, så vi får anledning till att dega med godis i soffan, framför en film. KALAS!


Imorgon blir det också röj.


Jag säger då det. Glada dagar

Av Louise - 21 oktober 2009 20:25

Gokväll mannar.

Hemma från en jobbig träning nu. Så fantastiskt skönt att komma in i träningsvanorna igen. Efter jag lade ned brottningen, hade jag ett uppehåll på två år (!). Det höll icke, då allt var jobbigt.

Därefter amerikansk fotboll. Kanonkul och spännande, men alltför mycket väntetid mellan spelen på träningarna.

Efter detta uppehåll, och när skolan drog igång var det tillbaks till boxningen ( som jag trots allt nött ett tag någonstans i livet ).

Det går riktigt bra och utvecklingen går framåt. Kan den gå bakåt? Nåväl, jag trivs och bygger muskler. jää


Tråkigt skrivet ser jag, men det bortser jag ifrån.



Kameran är på vift igen. Medvetet! say what?!

Jodå, den är på försäljningsvift till Kalmar och jag säljer den för 2400 spänn, vilket innebär 300 kronor vinst på köpet! Detta för att saknaden till min älskade ixus nu blivit för stor, (och för att jag känner mig lite skuldbelagd).




LOVETLOVETLOVETLOVET.

Usch, nu har jag nästan planerat in hela redan. Roliga händelser, javisst, men vilan då?


Av Louise - 18 oktober 2009 13:35

Godmiddag.

Det är vad jag, fossan och bror ska ha idag.

Gryta.

Laga mat tillsammans ska vi, och det är inte mer än rätt.



Uppkurad i sängen, med datorn i knät och bra musik i mina feta högtalare, måste jag bara berätta hur gårdagen kulminerade i äventyr.


Det var tänkt att jag skulle ha mig själv en lugn helg, utan alltför mycket umgänge. Men icke! (kunde man förresten listat ut tidigare.) Mallan kom hit en sväng, och vi plockade ihop godis för åttio riksdaler. Hade vi åttio riksdaler att betala med? Aej. Kön var lång och det var pinsamt. Lika pinsamt som skitkul.


Väl hemma åt vi som tjocka korvar och städade mitt äckliga rum. Vi hittade fem äppelskruttar, det var roligt.

Under sängen hittades en gammal vingömma. (Förlåt släkten som läser nu, men det får bära eller brista)

Jag fick en toppenidé, och på fem röda hade vi plockat ihop en graciös packning innehållande:


1 styck badhanduk

2 styck ljus

1 styck tändsticksask

2 styck vinglas (medan pappa var djupt försjunken i ett tv-program passade jag på)

1 styck diskbalja

1 styck gammal handradio

8 styck pennor (låg i väskan sedan tidigare)

 

Vi knatade med dubbla joggingbrallor iväg till skogen och pulkabacken. Där låg vi. På toppen av ett berg.

Tiden gick, vi njöt av livet ( i tre timmar ), klockan passerade 3 och soluppgången nalkades.

Det var en fin kväll.




Vanligtvis bryr jag mig inte om att uppdatera detaljerat om mina äventyr, men detta måtte inspirera någon till att leva livet.

 

adjö för nu

 

Av Louise - 17 oktober 2009 13:41

sovit ut. helt fantastiskt behövligt.


Mycket att ta itu med idag. Mycket med att inse och så.

Men det här med att agera och ta konsekvenser? Hade man haft ett hum om huruvida konsekvenserna skulle bli permanenta eller man bara skulle falla ihop och dö inombords?  iabölwgbeliawiiiiiiii

Det hängde förhoppningsvis ingen med på, men vad gör väl det? det är ju lördag.


Känner mig måttligt fåordig idag. Det är befogat.

Jag behöver lov, vill jag lova. (?)



Se så torr jag är dessutom.  /Torr-Lollo



Av Louise - 16 oktober 2009 01:31

satan. nu är jag där igen.

fysikprov imorgon, ja ack och ve.

fy & fan.

attans & bananer.



nåväl. något av det värsta som finns, (enligt mig), är att veta att man aldrig någonsin lär få svar på sin fråga. Men det är å andra sidan det fantastiska med att fantisera. Reflektera lite över hur verkligheten skulle kunna se ut, föreställa sig känslor och tankar, och ha en sådan skön musik i ipoden.


Fantasier innebär inte snuskigheter. Tvärtom. RUSKIGHETER.


Usch, jag går och lägger mitt lilla huvud som verkar vara fullt av äggsmulor.

Av Louise - 15 oktober 2009 00:01

svartvit 80-tal  

Klockan är över midnatt, jag vet.

Jag har saker jag borde göra, jag vet.

Det finns saker jag inte borde göra, jag skiter i.

Ni också förmodligen.

Skiter jag i.



Det råkar nämligen vara så, att minsta gest kan lysa upp hela dagen. En gest vars betydelse ingen är medveten om. Inte ens dennes ägare. Ingen, förutom jag. Men ack vad det lättade. Och ack vad jag kan gå med högburet huvud nu.


Om jag skulle vilja.

Av Louise - 14 oktober 2009 16:54

Det är fysikprov.

Det är fysikprov och den är placerad MITT i min svacka.

Hur välplanerat är det?


Usch.

Lov nu?

GÄSS PLIESS.

Av Louise - 13 oktober 2009 17:33

Tisdag eftermiddag. Utanför dörren gnistrar hösten, och kylan är faktisk nu.

Jag trivs. Med vädret.

Med resten? Njaaaee, inte just idag.


Hur fungerar det att sakna något man inte tidigare ägt? Att behöva något man inte vet vad innebär? Att känna ett jävla sug efter något man avfärdar så fort man får chansen?

Hade saker & ting varit lagda på logisk mark, hade mitt liv platsat någon annanstans. Uppenbarligen.






gran. ( och ett par dubbelkonsonanter )

Presentation

något i denna stilen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GUESTBOOK


Ovido - Quiz & Flashcards